16 Eylül 2017

Hangi windows sürümünü yüklemeliyim? diyorsanız ilgili haberimizi okuyun

Hp G62 b01et kullanıyorum. 3gb ram ve 1.5gb ekran olmak üzere 8 senelik bir cihaz. Ben ise internette gezinirim. Bu esnada bilgisayarım kasabiliyor. Windows 8.1 kullanıyorum hangi sürüm daha performanslı olur benim için?

Babam iş yerinde aynı bilgisayarın i3 sandy bridge'li versiyonunu Windows 10 ile kullanıyor. O bilgisayar 6 yıldan yaşlı değil. Windows 10 ile rahat kullanırsın.

Eğer yavaş kalır diyorsan Linux Mint de düşünebilirsin. Windows 7 yüklemeyi seçebilirsin ama güvenlik konusunda Windows 10 altı sürüm risk taşıyor, bunu da aklından çıkarma.

Üstelik Windows 10'un ram kullanımı daha fazla olsa da sistem hızı (Bizi asıl ilgilendiren kısım) daha önceki versiyonlara kıyasla.

Bende Linux'e geçmeyi düşünüyorum hangi versiyonu önerirsiniz ? Sistemim 8 gb ddr4 ram İntel Pentium G4560 işlemci Nvidia Gt 730 ekran kartı

Sizce linux'e geçmeli miyim ?

Geçmek yada geçmemek senin seçimin olmalı. Sarışını sever, kimisi esmeri :) Ben öneririm. Yıllardır ana sistemim olarak kullanıyorum ve beni hiç yanıltmadı.

Teşekkürler ana sistem olarak Linux kullanmak istiyorum daha önce hiç kullanmadım :) Denemek istiyorum aslında Linux'ü merak ediyorum :) Bu gece Linux'ü kuracağım. Teşekkürler yeniden :)

Bu arada yabancı sayfa verdim ama şöyle de bir adres var. Buradan yolunu daha kolay bulursun :) Üstteki panelden indirme yerlerini falan bulman daha kolay.

Eğer Linux dağıtımı kullanmaya giriş yapacaksanız @eronis 'in dediği gibi Linux Mint'i öneririm.
Hafiflik isterseniz Linux Mint Xfce'i ya da Linux Mint Mate'i öneririm.

Dual boot olarak yani diske hem Windows hem de Linux kurmanızı öneririm. Youtube'da ve internette "dual boot Linux kurma" gibisinden arama yapmanızı öneririm.

Ben pek önermem. Çünkü anladığım kadarıyla arkadaş hem ilk kez Linux kuracak hem de Windows'ta aradığını bulamadı da şansını Linux'ta deneyecek.

Zaten ilk kurulumda büyük ihtimalle bölümleme işini biraz karıştıracak, deneme yanılma yoluyla bulacak ama muhtemelen geçiş yapanların %80'i gibi Windows bölümünü bozacak zaten :D Bırak adam yolunu Mint'te bulsun. Sonra isterse Dual Boot'a girer.

Bu arada bu windows 10da güncelleştirmleri elle seçerek yükleme yöntemi var mı biliyor musunuz? Bu arada @emrefrt00 sen başkasını konusuna yazmışsın, konu sahipleri karıştı, adamın konusunu bildiğin sabote ettik yardımsız bıraktık adamı :sweatsmile: @TreajenV101 kusura bakma biraz karıştı..

2,4 GHz Intel Core i3-370M. Windows 7 düşünüyorum çünkü ekran kartım windows 7 den başka bir sürümde güncellenmiyor nedenini bilmiyorum zamanında windows 10'da kullanmıştım aynı sorun baş göstermişti.

0 Yorum:

Yorum Gönder